ZDRAVÝ POHYB - čo predstavuje a prečo je pre nás dôležitý? Naše pohybové aktivity smerujeme práve k nemu a pomôžeme Vám porozumieť svojmu telu.

                                                                      P I L A T E S   -   cvičenie, ktoré má zmysel

                                                                                                                                                                                                                         NORDIC   WALKING - aktívna chôdza                               

" NAŠE TELO JE FUNKČNÝ SYSTÉM, KTORÝ   POHYBOM ZÁSADNE OVPLYVŇUJEME" 

Zdravý pohyb nepreťažuje kĺby, ale ich posilňuje a vyživuje. 

Zdravý pohyb nie je jednostranný, ale buduce svalovú rovnováhu a flexibilitu.
Zdravý pohyb napriamuje chrbticu a učí nás správnemu držaniu teda (máme ho fyziologicky dané)
Zdravý pohyb zapája hlboké svaly, čím buduje silný stred tela a posilňuje svaly ktoré držia našu kostru pokope.

hlboké svaly chrbtice

bránica - má respiračnú aj stabilizačnú funkciu

bráničné dýchanie:

vonkajšie svaly chrbtice

hlboké svaly prechádzajúce panvou

 hlavné benefity

  • komplexné cvičenie pre silné a pružné telo
  • posilňuje stred tela (core) - naše "základy"
  • vytvára svalovú rovnováhu - tonizuje ochabnuté svaly a predlžuje svaly skrátené, preto pomáha pri jednostrannom zaťažení 
  • učí a podporuje správne držanie tela
  • napriamuje chrbticu a posilňuje jej hlboké svalstvo, čím odstraňuje bolesti chrbtice ale aj tie, ktorých je príčinou
  • učí vás vnímať konkrétne svalové skupiny, čím si odstránite chybné pohybové stereotypy
  • posilňuje panvové dno a oblasť panvy ako celok, preto pomáha pri inkontinencii, aj po operáciách v oblasti panvového dna (ženám aj mužom)
  • zlepšuje koordináciu a spojením 6-tich princípov pilates, prepojíte telo a myseľ
  • odstraňuje chronické bolesti chrbta, bolesti krku a pliec
  • psychicky si oddýchnete, pri cvičení sa sústredíte LEN na seba
  • pilates cvikmi prekonávate vlastnú váhu a gravitáciu, čím posilňuje kosti a spojivové tkanivá (väzy, šľachy, chrupavky a kĺby), v ktorých sa zvyšuje prekrvenie a zásobovanie živinami.
  • pomáha predchádzať osteoporóze, obnovuje ohybnosť kľbov, posilňuje kĺbne šľachy a väzivá, zvyšuje celkovú pružnosť tela
  • naučí Vás dýchať do bránice a zvýšite si kapacitu pľúc, zvýši sa činnosť srdcovo - cievnej sústavy
  • zlepší sa Váš metabolizmus a podporí lymfatický systém
  • postupne spozorujete, že máte stále viac ploché bruško
  • cvičenie nie je limitované vekom ani pohlavím. Je vhodné pre športovcov ako kompenzačné cvičenie, pre vitálnych seniorov, tehotné ženy od 2. trimestra aj ženy po pôrode (šestonedelí).

hlavné benefity

  • prospeje každému, kto si chce zlepšiť celkovú kondíciu a držanie tela
  • zapojíte súčasne až 90% svalov tela (takmer 100% aj s úsmevom :)
  • posilňuje imunitu, čerpáte energiu z prírody
  • pomáha pri bolestiach chrbtice zo sedavého spôsobu života
  • napráva zlé držanie tela, zlepšíte si koordináciu, prepojíte telo a myseľ
  • odľahčuje kĺby o 30%, pomáha pri jednostrannom zaťažení 
  • pomáha predchádzať osteoporóze
  • zvyšuje činnosť srdcovo - cievnej sústavy, podporuje metabolizmus
  • posilňuje kĺbne šľachy a väzivá, obnovuje ohybnosť kĺbov
  • správnym držaním tela spevniete a zlepší sa celkové fungovanie organizmu
  • prostredie vonku zlepšuje náladu a znižuje stres
  • zlepšuje stav pri rôznych chorobách: alergia, astma, choroby dolných dýchacích ciest - nízka imunita, poruchy lymfatického systému, nadváha a obezita, bolesti chrbta, pri rehabilitácii pohybového aparátu, po operácii karcinómu prsníka, onkologické ochorenia, depresie, poruchy učenia u detí, problémy s metabolizmom a trávením, neurologické ochorenia, osteoporóza, artritída, artróza

Ak ste po úraze alebo operačnom zákroku, poraďte sa o vhodnom pohybe pre Vás s lekárom alebo fyzioterapeutom, následne Vás môžeme uviesť do sveta zdravého pohybu :-)