PILATES a NORDIC WALKING majú veľa spoločných BENEFITOV 

 PILATES - hlavné benefity

  • pomáha pri bolestiach chrbtice zo sedavého spôsobu života
  • napráva zlé držanie tela
  • pomáha pri jednostrannom zaťažení (či už pri športe alebo pri práci)
  • spoznáte viac svoje telo, budete vnímať konkrétne svalové skupiny
  • zlepšíte si koordináciu, prepojíte telo a myseľ
  • naučíte sa ovládať chybné pohybové stereotypy a tým ich eliminovať
  • pomáha predchádzať osteoporóze a komplikáciám po ženských operáciách, inkontinencii a ďalším problémom spôsobeným oslabenými svalmi panvového dna a brucha
  • pomôže, ak trpíte chronickou bolesťou chrbta či bolesťou krku a pliec
  • psychicky si oddýchnete, pri cvičení sa sústredíte LEN na seba
  • pravidelným cvičením si tonizujete ochabnuté svaly a predlžujete svaly končatín
  • Pilates nezaťažuje chrbticu ani kĺby ale naopak - pravidelným cvičením sa spevňujú
  • zvyšujete činnosť srdcovo - cievnej sústavy, zlepší sa Váš metabolizmus
  • obnovíte si ohybnosť kľbov, posilníte si kĺbne šľachy a väzivá, zvýši sa celková pružnosť tela
  • postupne spozorujete, že máte stále viac ploché bruško
  • je vhodný pre tehotné ženy aj mamičky po pôrode 
  • cvičenie nie je limitované vekom, je vhodné aj pre vitálnych seniorov

NORDIC WALKING - hlavné benefity

  • prospeje každému, kto si chce zlepšiť celkovú kondíciu, držanie tela a vzhľad; vydáte viac energie
  • zapojíte až 90% svalov tela (takmer 100% ak zapojíte aj úsmev :-))
  • posilňuje imunitu, čerpáte energiu z prírody      
  • pomáha pri bolestiach chrbtice zo sedavého spôsobu života
  • napráva zlé držanie tela
  • zlepšíte si koordináciu, prepojíte telo a myseľ
  • nezaťažuje chrbticu a odľahčuje kĺby
  • pomáha pri jednostrannom zaťažení (či už pri športe alebo pri práci)
  • je vhodné pre tehotné ženy aj mamičky po pôrode, deti aj seniorov
  • pomáha predchádzať osteoporóze
  • zvyšujete činnosť srdcovo - cievnej sústavy, zrýchlite metabolizmus
  • obnovíte si ohybnosť kľbov, posilníte si kĺbne šľachy a väzivá, zvýši sa celková pružnosť tela
  • správnym držaním tela spevniete a zlepší sa fungovanie Vášho organizmu
  • je vhodný pri rôznych chorobách:  alergie, astma, choroby dolných dýchacích ciest - nízka imunita, poruchy lymfatického systému,  nadváha a obezita,  bolesti chrbta, pri rehabilitácii pohybového aparátu, po operácii karcinómu prsníka, onkologické ochorenia, depresie, poruchy učenia u detí, problémy s metabolizmom a trávením,  neurologické ochorenia, osteoporóza, artritída, artróza

Ak ste po úraze alebo operačnom zákroku, poraďte sa o vhodnom pohybe pre Vás s lekárom alebo fyzioterapeutom !