PILATES je cvičenie a relax zároveň, prispieva k telesnej aj duševnej pohode

Pilatesova metóda cvičenia v sebe kombinuje naťahovanie a posilňovanie svalov a spolu s dýchaním vyrovnáva svalovú nerovnováhu, predovšetkým budovaním centra tela (powerhouse). 

V súčasnej dobe má väčšina z nás sedavé zamestnanie alebo vykonávame fyzickú prácu s nerovnomerným zaťažením tela, naše dýchanie je prevažne plytké a povrchové, žijeme v časovom strese :-(.  Žiaľ doplácame na to rôznymi bolesťami, najmä chrbtice a hlavy, ale aj inými zdravotnými problémami príčinou ktorých môže byť oslabený organizmus. 

Cviky sú zamerané na driekovo-panvovú stabilitu, pohyblivosť chrbtice, ramien, bedier a kľbov, presnosť a plynulosť pohybu, svalovú kontrakciu, koordináciu a rovnováhu.


Prečo CVIČIŤ a VENOVAŤ si pravidelne HODINKU?
"Ak sa chceme cítiť lepšie a "fungovať" pre seba aj rodinu, musíme byť v prvom rade zdraví..." 


Prečo cvičiť  PILATES

  • pomáha pri bolestiach chrbtice zo sedavého zamestnania (alebo ak sa jednoducho potrebujete vymaniť zo sedavého spôsobu života)
  • postupne si napravíte zlé držanie tela, Vaše svaly sa spevnia a predľžia bez nárastu svalovej hmoty 
  • prospeje Vám, ak trpíte preťažením niektorej časti tela opakovanou námahou (či už pri športe alebo pri práci);
  • je vhodné pre tehotné ženy aj mamičky po pôrode
  • pomáha predchádzať osteoporóze a komplikáciám po ženských operáciách, inkontinencii a ďalším problémom spôsobeným oslabenými svalmi panvového dna a brucha
  • pomôže, ak trpíte chronickou bolesťou chrbta či bolesťou krku a pliec
  • psychicky si oddýchnete, pri cvičení sa sústredíte LEN na seba

Výhody PILATES

  • prospeje každému, kto si chce zlepšiť celkovú kondíciu, držanie tela a vzhľad
  • pravidelným cvičením si tonizujete ochabnuté svaly a predlžujete svaly končatín
  • Pilates nezaťažuje chrbticu ani kĺby ale naopak - pravidelným cvičením sa spevňujú
  • zvyšujete činnosť srdcovo - cievnej sústavy, zlepší sa Váš metabolizmus
  • obnovíte si ohybnosť kľbov, posilníte si kĺbne šľachy a väzivá, zvýši sa celková pružnosť tela
  • posilňovaním svalov panvového dna Pilates pomáha riešiť problémy s inkontinenciou
  • správnym držaním tela spevniete a zlepší sa fungovanie Vášho organizmu
  • postupne spozorujete, že máte stále viac ploché bruško
  • cvičenie nie je limitované vekom, je vhodné aj pre vitálnych seniorov

Ak ste po úraze alebo operačnom zákroku, poraďte sa o vhodnosti cvičenia s lekárom alebo fyzioterapeutom !