Začiatočníci a mierne pokročilí

Pilates je druhom pohybovej aktivity, ktorú možno ľahko individuálne prispôsobiť, či už miernou úpravou cviku alebo počtom jeho opakovaní. 

Pilates je odporúčaný všetkým vekovým skupinám, záleží na stave celkového zdravia. Môže byť Vašou hlavnou pohybovou aktivitou, alebo doplnkovým pohybom ktorým napr. môžete napraviť svalovú nerovnováhu. 

Pilates kladie dôraz na držanie tela a súmernosť, pomáha budovať pevné a pekne tvarované svalstvopodporuje srdcovo-cievnu sústavu a zrýchľuje metabolizmus, čo môže viesť ku strate centimetrov v určitých partiách, i keď vaša váha nemusí ísť nadol.  

Autor metódy, J. H. Pilates sa pri cvičení sústredil na správne držanie tela, najmä v krčnej a driekovej oblasti. Upozorňoval aj na to, že veľa zdravotných problémov môže byť spojených s úlohou lopatiek, resp. svalov, ktoré sa na ňu upínajú a ovplyvňujú ich postavenie. 

Mnoho ľudí trpí stuhnutosťou šije, trapézov a ramien, čo môže spôsobovať aj časté bolesti hlavy. Cvičenie s krčnou chrbticou a dôrazom na správnu polohu hlavy pri všetkých cvikoch, pomôže bolesti predísť, samozrejme za dodržania všetkých ostatných princípov Pilatesu - najmä hlbokého laterálneho (bočného) dýchania. Dôležité je pravidelné cvičenie, vyvážená aktivita brušných a chrbtových svalov postupne krčnú chrbticu a hlavu odľahčí. 

Radi Vám zodpovieme akékoľvek otázky týkajúce sa cvičenia:  Kontakt